pühapäev, 20. jaanuar 2019

TeachUPi 2. kursus „Isikupärastatud õpe praktikas – kas minu õpilased juhivad enda õppetööd?“

1 moodul - isikupärastatud õpe






Isikupärastatud õpe - õpetamis- ja õppimismeetodite kohandamine selliselt, et need võimaldaksid rohkem painlikkust ja õpilaste omanikutunnet.

Alexandra Licht ja Katja Engelhardt tuvustav video

Eesmärgid sellele kursusele:











Tegevus 1: Tutvustada ennast kursusekaaslastele. Minu jutt pildil.

1.1 Mis on isikupärastatud õpe?


Isikupärastatud õpe tähendab õppimisviisi, kus õpilasel on enda õppetöö suhtes suurem omanikutunne, mistõttu ta oskab suunata õppimise fookust ja stiili, et saavutada paremaid õpitulemusi. Selline lähenemisviis muudab õpiprotsessi kaasahaaravamaks ja tõhusamaks. Eriti tähtis on see koolikeskkonnas, kus on heterogeenne õpilaskond - õpilased, kellel on mitmekesine ja erinev taust, õpivõime ning tase.

Video

Võimalus on õpetada väiksemates rühmades, kus õpilased õpivad üksteiselt, kasutada videoid ja mänge või praktiliste probleemide kaudu.

Diferentseerimise, individualiseerimise ja isikupärastamise erinevuste tabel
Koostajad: Barbara Bray ja Kathleen McClaskey.

Tegevus 2: Isikupärastatud õpe ja teie - reflekteerige oma õpivajadusi ja -huve












1.2 Õpetaja muutuv roll - miks on isikupärastatud õpe tähtis?


Varem püüdsime õpilastele eelkõige teadmisi edasi anda, tänapäeval keskendume oskustele: koostööle, probleemide lahendamisele, loovusele ja eneseregulatsioonile.
Õpilased peavad olema aktiivsed õppijad aga õpetajad peavad muutuma mentoriteks ja suunanäitajateks, kes keskenduvad rohkem õpiprotsessile kui õpetatava sisule.
isikupärastatud õpet rakendades loob õpetaja õpilastele sellised tingimused, mis võimaldavad neil aine sisu õppida. Õpilased õpivad aine sisu eri viisil, olenevalt nende eelistustest, kuid õpetaja juhendamisel.

Video, mis näitab millist mõju on isikupärastatud õppe rakendamine avaldanud Chicaco koolides õpilastele, vanematele, õpetajatele ja koolijuhtidele.

Tegevus 3: Miks on isikupärastatud õpe tähtis?

1) Millisena näete enda rolli õpetajana? Kas see seisneb teadmiste ja ideede edasiandmises või pigem õpikäsitluse vahendamises? Kas see on aastate jooksul muutunud? Kas teie arusaam õpetaja rollist on muutunud võrreldes ajaga, kui olite ise õpilane?








2) Kas soovite ka ise isikupärastatud õpet rakendada? Milliseid probleeme võib teil seejuures ette tulla?








1.3 Ülevaade isikupärastatud õppe tavadest


Video - Portugali algkooliõpetaja Rui Lima
Nende kool edendab projektipõhist õpet ja ümberpööratud klassiruumi metoodikat.
Õppetöö võib toimuda mistahes kooli osas.
Nende moto - üks laps, üks tulevik
Missioon - luua selliseid õpikeskkondi, milles arvestatakse ja austatakse iga lapse vajadusi ja suhtumist.
Kasutavad teholoogiat, mis toetab projektipõhiseid ja õpilasekeskseid õpikäsitlusi, mis innustavad õpilasi arutama, otsuseid langetama ja enda õppetöös aktiivset rolli võtma.
Veel üks isikupärastatud õppe rakendamine on pannaõpilased uurimistööd tegema ninga alustada väljundite loomist probleemist, küsimusest või väljakutsest. Anname õpilastele voli otsustada, mida ja kuidas teha.
Pärast väljasõitu, kus puhastati lähedal asuvat randa, küsiti õpilastelt: mida saaks teha selle suure keskkonnaprobleemi lahendamiseks? Õpilaste valikud:
- ookeani saastatuse teemaline kunstiteos
- video ChromaKey tehnoloogiaga
- hinnata, kui palju prügi on Portugali randadesse kogunenud
- luuletuse tegemine, millele palusid abi muusikaõpetajalt laul komponeerida
Osalema peavad nii õpilased, õpetajad, assistendid ja ka lapsevanemad

Isikupärastatud õppe rakendamiseks on lihtsam järgida õpilaste huvi ja motivatsiooni.Õppimine peaks käima sellise skeemi alusel:















Õpetaja töö on jälgida ja loomisprotsessi abistada. Eriti neid, kes on ülesannetega kimpus. Suurim proovikivi on aidata kõiki õpilasi, sest lapsi on palju, aga õpetajat ainult 1. Raske on ka aru saada, kes töötab ja kes lihtsalt jälgib teisi.
Neil on kahenädalased töökavad, mida õpilastel tuleb täita teatava iseseisvusega. See kava hõlmab:
- ülesannete nimekirja, mida õpilased saavad enda valitud ajal ja kohas täita
- mõned rühmatööd, mida nad peavad koolis koostöös tegema; õppimise loo järgmine kuni lõputöö koostamiseni
- mõni õpetajakeskne tegevus, mõnikord ainult mõnele õpilasele, mis hõlmab teatud sisu või oskuste omandamist
- isiklikud projektid, mis võimaldavad õpilastel õppida enda isiklikust huvist lähtuvalt.
Sellise lähenemisviisi jaoks on väga kasulikuks osutunud Office365 rakendus OneNote
Samamoodi on kasulik koostöös õppimiseks mõeldud ClassFlow platvorm, mille abil õpilaste tööd jälgida.

Tegevus 4: Uurida antud praktikanäiteid. Esitada küsimusi või anda kommentaare. Võite ka lisada oma praktikaid.

Praktikanäited (pildil minu kommentaar):

  • Projektõpe - laske õpilastel valida, millele nad oma projektis keskenduvad ning aidake neil koostada strateegiline kava, mille abil projekti ellu viia

  • Enesehindamine - laske õpilastel oma õppetööd hinnata, et nad saaksid enda õppeviisist teadlikumaks ja oskaksid tulevikus õpieelistuste kohta paremaid otsuseid teha

  • Ümberpööratud klassiruum - salvestage loengud ja seletused, mida tavaliselt klassis annaksite ning määrake need õpilastele kodutööks. See võimaldab teil õpilastega sagedamini individuaalset tööd teha.

  • Tööjaamad - varustage oma klassiruumid tööjaamadega, kus õpilased saavad eri viisil ja eri materjalide abil õppida. Õpilased saavad valida, milliseid tööjaamu nad õppimiseks kasutavad.

  • Töökavad - looge pikaajalised töökavad, mida õpilased saavad teie seatud piiride raames isikupärastada.

  • Veebis juhendamine - mõnikord jäävad õpilased hätta valdkondades, milles teie ei oska neid kuigi hästi aidata. Lubage õpilastel kasutada lastevanemate, teiste õpetajate või kogukonna inimeste abi, kes on valmis küsimustele veebis vastama.

  • Kaaslaste õpetamine - tugevamad/kiiremad õpilased juhendavad aeglasemaid/nõrgemaid


1.4 Teie tunikava: sissejuhatus kursuse lõputöösse


Tegevus 5: Kuidas isikupärastatud õpet hinnata?
Mõelda, milliseid kriteeriume peaksime hindamise puhul kasutama:

- Kas õpilased saavad tegevusele, eesmärgile jms paindlikult läheneda?
MV: enamus vaatab, kuidas vähima pingutusega saaks parima tulemuse.

- Kas õpilased määravad ise, millele nad õppetöös keskenduvad?
MV: Selliseid õpilasi nagu Marje Hiie kirjeldab (õpilane ise pakkus välje, et ta võib lisaks teha luuletuse ja Quizizz küsitluse koostada) on üksikud. Mis õpitulemused õpilane saavutama peab  annab õppekava, aga kas õpilane teeb miinimumi või maksimumi, see on tema valik ja vastavalt valikule on ka hinne/hinnang.

- Kas õpilased pääsevad ligi eri allikatele, et enda õpieesmärke täita?
MV: Kui õpilasel on soov ligi pääseda, siis on kõik võimalused olemas või need leitakse.

- Kas õpetaja juhib õpiprotsessi?
MV: Selle õppe ettevalmistus lasub ju õpetajal. Sellega ta juba mingil määral suunab, kuhu peaks laps liikuma. Kuidas, seda otsustab õpilane, ja õpetaja on vajadusel abiks kitsaskohtadest üle saamiseks.

- Kas õpilastel on võimalusi oma õppetööd reflekteerida?
MV: Kui paljud seda teadlikult teevad? Kui saavad oma töö kätte, saadavad selle kohe prügikasti. Ei võta vaevaks isegi vigu vaadata.

- Kas õpetajal on õpiprofiilid, mis sisaldavad ajakohaseid andmeid õpilaste tugevate külgede, vajaduste, motivatsiooniallikate, arengu ja eesmärkide kohta?
MV: Minul neid küll kahjuks ei ole. Nagu Kristiina ütles, on mingi tunne. Mis õpilast motiveeriks? Võiks ju õpilaselt küsida.

- Kas õpikeskkond soodustab omanikutunnet ja eri lähenemisviise probleemide lahendamiseks?
MV: Selleks, et ise midagi luua, loovalt mõelda ja arutleda, peaks teadma fakte. Aga neid ei ole, kui neid ei õpi. Seega on vaja ka tavalist valemite ja reeglite õppimist, et oleks tööriistu, millega opereerida.

1.5 Lisamaterjal


Khan Academy - artikkel ja video

Video õppimise olemuse kohta tulevikus

Video - Türgi õpetajate reflektsioonid isikupärastatud õppe kohta:
Küsimustik nende huvide ja suhtumiste kohta, mille põhjal pani kokku rühma ja kujundas nende jaoks õpimudelid ning lasi lõpetada pooleliolevaid õpieesmärke täita. Andis neile Google Classroomi kasutades paidliku kodutööd, arvestades nende huve ja õppimistempot.


1.6 Mooduli kokkuvõte

Moodulis omandatud teadmiste kontrollimiseks viktoriin.
Parandasin esimese küsimuse õige vastuse valeks, aga ülejäänud vastasin õigesti.

Foorumis tuleb vastata kolmele küsimusele:
1) Kas olete saavutanud mooduli alguses seatud õpieesmärgid?
2) Meenutage üht üllatavat või huvitavat infokildu, mida te mooduli käigus teada saite.
3) Millised küsimused jäid teie jaoks mooduli lõpus vastamata?

Minu vastused said sellised:










Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar