laupäev, 22. aprill 2017

Iseseisev töö

Iseseisev töö oli kahes osas


I osa  - Testida ühte oma klassi ja teha vastavalt tulemustele üks tund digitaalsete vahenditega, mis toetavad õppijate õpistiili.

Tähtaeg 15. aprill

Minu iseseisva töö kokkuvõte on siin

II osa - Valida ühe kursuslase töö ja kommenteerida seda.

Tähtaega 22.aprill

Mina kommenteerisin Maila ja Marje iseseivaid töid

kolmapäev, 19. aprill 2017

II mooduli 3. kontaktpäev

19. aprill 2017 Viljandi Jakobsoni Koolis


Teema: Digitaalsed õpikeskkonnad, õppetöö digitaalses keskkonnas
Esitlus

Ülesanne 1 - digitaalse õpikeskkonna valik vastavalt õpistiilile
Ülesannete tulemused

Õppetöö digitaalses keskkonnas

Näiteid õppematerjalidest

Ülesanne 2 - Õppetegevuste võrdlus
Ülesande tulemused

Täiendavad materjalid

esmaspäev, 3. aprill 2017

II mooduli 2. kontaktpäev

3.04.2017 Viljandi Jakobsoni koolis


Alustuseks tutvusime loovusega esitluse põhjal.

Uus keskkond Scrumblr - keskkond veebitahvlina, milles tegime rühmatööd
teemal "Digivahendid õpistiilide toetamiseks"
Meie rühma (Eini, Kristi, Maila, mina) töö tulemus
Teise rühma (Piret, Krista, Hiie, Laido, Kaja) töö tulemus
Kolmanda rühma (2 x Rita, Marje, Enna) töö tulemus

Vahendite ja juhendite valik on siin

Järgnes paaristöö teemal "Meetod ja vahend"
Minu paariline oli Laido. Pakkusime välja loo väljamõtlemise etteantud teemal ja sel teemal animatsiooni tegemise. Selleks võik kasutada keskkonda iMotion
Teiste paaride mõtted:

  • Ajurünnak - WordItOut, mille põhjal koostada mõistekaart - nt Mindomo
  • Aardejaht - QRkoodiga mööda aja, vastuseid võib otsida Internetist
  • loquiz - veebikeskkond, kus saab kokku panna maastikumängu ülesannete lahendamise ja küsimustele vastamise baasil
  • Animatsiooni programm KOMA KOMA for iPad
  • Kehastuda loetud raamatu põhjal üheks tegelaseks ja luua talle uus profiil. Sobiv keskkond selleks on https://www.classtools.net/FB/home-page. Saab kasutada lugemiskontrolliks. Klassis tuleb oma profiili tutvustada
  • Esitluste koostamine, mis koondatakse kokku nt Padleti keskkonda.
Kuulates teiste paaride mõtteid, tekkis endal üks idee
1) teha ajurünnak - sõnapilvena
2) süstematiseerides need mõisted, tekitada mõistekaart


Koolituspäeva kokkuvõte tuli teha igal ühel eraldi sõnapilvena. Mina tegin selle WordItOutiga.
Tulemus on siin

Interaktiivsete simulatsioonide tegemiseks keskkond phet.colorado.edu. Minu jaoks uus. Võiks uurida, kas matemaatikas annaks kasutada!

esmaspäev, 27. märts 2017

II mooduli 1.kontaktpäev

27. märtsil 2017 Viljandi Jakobsoni Koolis

Koolitaja Lemme Sulaoja

Alustuseks lisasime oma arengumapi aadressi vastavasse foorumisse.

Järgnes ajurünnak AnswerGardenis "Mille põhjal otsustad õpikeskkonna valikut tehes?"
Analoogse keskkonnana tutvustati WordItOut. Siin peab üks sisestama kõigi vastused üks inimene.

Testisime oma õpistiili VAK (visuaalne-auditiivne-kinesteetiline) teooriat aluseks võttes
Test 1 - Näidati pilti 30 sekundit. Pärast esitati 10 küsimust.
Mul õnnestus õigesti vastata 5 küsimusele, s.t. olen alla keskmise visuaalne õppija
Test 2 - Loeti ette 2 korda 14 nime. Pärast esitati 10 küsimust.
Ka siin õnnestus mul vastata 5 küsimusele õigesti, s.t. alla keskmise audutiivne õppija

Me ei diagnoosi ega ravi!

Edasi tegime rühmatööd õpistiilide kohta.
Alustuseks vaatasime videot. Edasi tuli koostada soovitused kolleegidele meie poolt välja valitud õpistiilidega õppijate toetamiseks. Meie rühm (Marje, Kristi, Enna, Maila, Piret ja mina) valis visuaalse õpistiili. Soovitused pidime vormistamaselliselt, et need toetaksid meie valitud stiili.
Meie rühmatöö tulemus on mõistekaart

2. rühmal oli auditiivne õpistiil:

  • võimaldada paaris või rühmas vestlusi ja arutelusid
  • õppevideod (kuulab, vaatab)
  • esitlused
  • õppimine läbi laulude
  • rollimängud
  • salvestusülesanded (nt nutiseadmetega heli ja teksti salvestamine)
Töö tulemus vatavalt nende õpistiilile on helifail

3. rühmal oli kinesteeltiline õpistiil:
  • näidend/rollimäng lugemispala/õppetüki jne põhjal
  • katse
  • mudelite valmistamine
  • mõistekaart
  • animatsioon
  • robot
  • kontuurkaart
Loe veel õpistiilidest


pühapäev, 29. jaanuar 2017

III mooduli kodutööna valminud koolituskava sai realiseeritud

2017. aasta jaanuaris sai koolitusel tehtud koolituskava realiseeritud.

Kuidas ja millal, loe täpsemalt lehelt "Minu läbiviidud koolitused"

laupäev, 22. oktoober 2016

III mooduli 3. koolituspäev

20. oktoober 2016 Tartus


Alustuseks võtsime rühmad kokku ja arutasime rühmatöö tulemusi vastavalt etteantud küsimustele. Seekord puudus Jelena, oli haige.
Arutelu tulemusena sai vastatud küsitlusele
  • Kõik liikmed panustasid ..... peaaegu võrdselt
  • Positiivne selle töö juures oli, et.... valmis praktiline töö
  • Probleem töös ... Järgmine kord peab leppima kokku ajavahemiku, mille jooksul ühiselt dokumenti koostatakse.
  • Töö vajalikuse hinne skaalal 1 - 5 ..... oli 4
Järgnes väike ja kiire esitlus projektide ja uurimustööde tarkvaradest

Järgmisena toimus ajurünnak Tricider´i keskkonnas teemal "Digiajastu on jõudnud meie lasteaeda ja kooli"

Enna lõunat tutvusime veel Googli vormi tegemisega. Sellega olen ma juba tuttav ja olen kasutanud.

Lõunapausi ajal käisime tutvumas Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õppejõudude lõõgastuskeskusega. Selline võiks igal asutusel olla.

Lõpuks tuli reflekteerida koolitust animatsioonina. See toimus PowTooni keskkonnas. Minu valminud reflektsioon on siin. Alustasin ka matemaatikateemalist animatsiooni "Abivalemid", aga see on poolik.

Õhtul koju jõudes täitsin ära 3.koolituspäeva tagasisideküsitluse ja kogu III mooduli tagasiside-küsitluse ja oligi koolitus lõpetatud. Nüüd tuleb veel oodata tunnistuse saamist.

Kodune töö pärast 2. koolituspäeva

Rühmatöö koolituskava tegemiseks

7. kuni 19.oktoober Viljandis

Lõpuks jõuan nii kaugele, et teha sissekanne koduse töö kohta.

Rühmatööks loositi meid rühmadesse. Meie rühma moodustasid: Jelena, Kätlin ja mina.
Alustuseks saatsin Kätlinile kirja, kuna tema puudus 2. kontaktpäeval. Selgitasin kirjas, milles kodune töö koosneb.
Koostöö kohaks valisime Goole Drive´i. Jelena tegi lehe "Alustame koostööd" ja jagas seda meiega. Jelenal oli see esimene kokkupuude Google Drive´ga. Sellel lehel me suhtlesime. Mina tegin lehe "Koolituse kava" ja jagasin seda teistega. Sinna tegin ma esialgu koolituskava alguse. Kätlin tegi lehe "Tööde käik" ja jagas seda teistega.
Koolituse kava ...
teema: digivahendite kastamine õpetamisel
sihtrühm: oma kooli kolleegid - õpetajad

Alustuseks viime läbi küsitluse õppijate vajaduste kaardistamiseks.
Seejärel püüame leida kõigile sobiva aja. Selleks on Doodle küsitlus.

Igaüks valis endale keskkonnad, mida ta võiks koolitusel õptada. Valik on:
Mindomo keskkonna õpetus - Jelena Melnikova
Learningapps´i ja Padket´i keskkonna õpetus - Kätlin Kask
SuperTeatcherTools´i ja Metimetri keskkonna õpetus - Tiina Vilberg

Lõpuks tegi Kätlin enamuse koolituskavast ilusti ära. Puudu oli ainult õppeülesanded ja hindamine. Pakkusin mõningaid ideid, mille Jelena lõplikult sõnastas. Lõpuks oli koolituse kava valmis. Selle leiab siit.